Mediarapportage: Derde kwartaal 2020

Kwartaal Mediarapportage

In het derde kwartaal van 2020 heeft het nieuws uit de biologische sector zich wijd verspreid. In totaal hebben we 23.7 miljoen mensen bereikt via verschillende bladen, kranten, websites en social media. Daarnaast blijven de volgersaantallen van de social media kanalen gestaag groeien.

Het meest populaire onderwerp dit kwartaal was het 10-puntenplan. Voornamelijk over het idee dat BTW op biologische producten afgelast zou moeten worden om de biologische sector te stimuleren werd veel geschreven. Zo zijn hier artikelen over verschenen in zowel het AD als de Telegraaf. Naast de afschaffing van BTW werd over de CO2-compensatie door het planten van walnootbomen goed opgepakt, hierover verscheen een artikel in de Nieuwe Oogst.

Op social media was vooral 'Tot het einde op het erf' een populair onderwerp. Uit dit project kwam eind juli het nieuws uitkwam dat de bouw van de mobiele slachterij van start mocht gaan.


Bio lekker voor je

Naast onze eigen kanalen is er ook een hoop gebeurd vanuit Bio lekker voor je. Opnieuw vonden de Overstapweken plaats en ook de tweede commercial is gepubliceerd. In totaal hebben we hiermee 2.1 miljoen mensen bereikt. Dat zijn nog meer fans en geïnteresseerden voor biologisch!

Wil je meer weten over Bio lekker voor je? Kijk dan op https://biolekkervoorje.nl/


Terug naar overzicht