Nieuw project: 'Biologische hutspot, dat smaakt naar meer!'

Hoera voor bio aardappels, peen en ui! In dit driejarig project 'Hutspot' werken we aan het versterken van de positie van Nederlandse biologische peen, aardappel en ui op de schappen van verschillende supermarkten.

Doel van het project is om het binnenlands marktaandeel van deze producten aanzienlijk te vergroten door middel van innovatie in samenwerking. Dat doen we door:

De focus van Bionext is tweeledig, en ligt enerzijds bij projectmanagement, en anderszijds bij het uitwerken van een marketingplan en pilot. In een consumentenpilot die we samen met Food Cabinet ontwikkelen, verkennen we hoe telersinzet bij marketing van drie Nederlandse biologische producten in samenwerking met beleid van de supermarkten de afzet kan vergroten. Middels o.a. dossiers op Groen Kennisnet en tbv het RIF project 'Meer biologisch in het onderwijs' werkt Bionext aan de verspreiding van kennis over teeltuitdagingen bij deze gewassen. Door het organiseren van minstens drie telersbijeenkomsten per projectjaar wisselen we relevante kennis uit over teelt en teeltproblemen met aardappel, peen en ui met betrokken akkerbouwers.

Op de hoogte blijven van dit project? Ga naar de up to date projectpagina, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

    Hoera voor bio aardappels, peen en ui!

Terug naar overzicht