Algemene ledenvergadering BioNederland
Gegevens:
Locatie:
HNK HoraparkAdres:
Bennekomseweg 43 6717 LL Ede, Zaal: V2/V3Datum:
Tijd:
Op dinsdag 21 november vindt de algemene ledenvergadering van BioNederland plaats.
Programma: 13.45 uur Ontvangst 14.00 uur Aanvang officiële gedeelte algemene ledenvergadering 15:00 uur Presentatie RVO 15:30 uur – 15:45 uur Pauze 15:45 uur – 17:00 uur Workshop, hoe vertaal ik de waarden mijn biologisch product naar de retail 17:00 uur - 17:30 uur Borrel RVOEinde van dit jaar loopt de Brexit Adjustment Reserve (BAR) af. Deze bedrijfsleven regeling geeft een tegemoetkoming voor aanpassingskosten door het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie (Brexit). Bijvoorbeeld het verkennen van een nieuwe markt. Een aantal leden van BioNederland heeft het afgelopen jaar gebruik gemaakt van deze regeling in de vorm van marktonderzoek, handelsmissies en beurzen. Deze regeling loopt eind december 2023 af.
Om ervoor te zorgen dat we in de toekomst ook via RVO nog aanspraak kunnen maken op regelingen heeft BioNederland met RVO verkend wat de mogelijkheden zijn. RVO zal tijdens onze ledenvergadering de Partners for International Business (PIB) toelichten. Dit is een programma waarmee Nederlandse bedrijven in een publiek-private samenwerking hun internationale ambities kunnen realiseren. Ondernemen in het buitenland is niet altijd makkelijk. Je kunt te maken krijgen met handelsbarrières, onvoldoende kennis bij lokale overheden en bedrijven, of nadelige lokale wetgeving. RVO ontwikkelt namens de Nederlandse overheid, samen met een Nederlands cluster van bedrijven en kennisinstellingen een meerjarig (doorgaans 2- tot 3-jarig) actieplan. In dit PIB-actieplan staan strategische en promotionele activiteiten om een Nederlandse (sub-)sector in het algemeen en het cluster in het bijzonder zo goed mogelijk te positioneren op een buitenlandse markt.
Workshop “hoe vertaal ik de waarden mijn biologisch product naar de retail” Het keurmerk biologisch is mooi, maar vertelt op zichzelf niet het complete verhaal. Jouw unieke werkwijze en bijdrage aan een duurzamer voedselsysteem zijn lang niet altijd meteen duidelijk, terwijl juist dat mooie, uitgebreidere verhaal jouw merk tot leven kan brengen en daarmee het hart van jouw business partners en de consument kan winnen. Benieuwd hoe je dat kunt doen? In 5 heldere stappen en aan de hand van een inspirerende, prijswinnende casus rond Hooidammer, het biologische kaasmerk, legt food designer Marielle Borderwijk de weg uit naar zo’n mooi belevenisvol biologisch merk. Daarna gaan we met elkaar aan de slag om de vertaling te maken naar jouw product. Deze bijeenkomst is alleen toegankelijk voor leden van BioNederland. Aanmelden
Terug naar overzicht